Махинько Тетяна Михайлівна,
спеціаліст вищої категорії, звання «старший учитель-логопед»

Александрова Олександра Вікторівна,
спеціаліст вищої категорії

Напрямки корекційної роботи

у групі для дітей

з порушенням мовлення

Правильне мовлення один із показників готовності дошкільника до навчання в школі, запорука успішного засвоєння письма та читання.

Культура мовленнєвого спілкування потребує від дитини певного рівня мовної та мовленнєвої освіченості, тобто компетентності.

Основними завданнями корекційного навчання у групі для дітей з порушенням мовлення є:

• формування і розвиток слухового та фонематичного сприймання, слухової пам'яті;

• формування звуковимови;

• формування навичок диференціації звуків;

• формування складової структури слова і звуконаповнювання складу; формування звуко-складового аналізу і синтезу слова;

• розширення лексичного запасу, формування зв'язного мовлення;

• розвиток пізнавальних процесів (мислення, образної оперативної пам'яті, слухової та зорової уваги, а також здібності до концентрації, розподілення і переключення уваги);

• удосконалення просторово-часових орієнтувань;

• розвиток дрібної моторики рук;

• розвиток конструктивного праксису; розвиток зображувально-графічних здібностей.

Вправляючись в умінні слухати звуки навколишнього світу, діти розвивають фонематичне сприймання, слухову увагу, вміння чути себе.

Робота з формування фонематичного сприймання починається з розвитку слухової уваги та слухової пам'яті. У процесі спеціальних вправ та ігор діти вчаться розрізняти немовленнєві звуки.

Вправи-ігри – сприяють розвитку фізіологічного та мовленнєвого дихання.

 

виконання аплікацій, ліплення, конструювання, малювання, розфарбовування, домальовування, з'єднування стрілочками відповідних частин малюнків – все це допомагає малюкові розвинути не тільки дрібні м'язи рук, а й мовлення в цілому, готує до опанування навичок письма.

У логопедичній роботі широко використовуються здоров‘язберігаючі технології:
• кінезіологіні вправи;
• сенсорно-кооординаторні рухи;
• біопластика;
• логоритмічні вправи без музичного супроводу;
• алфавіт рухів тіла;
• нетрадиційний масаж.

 

 

Друзі сайту

МОН молодьспорту

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

ЕЛЕКТРОННА РЕЄСТРАЦІЯ В ДНЗ

ЧОІППО